Skip to main content

Informacja o Agencie Ubezpieczeniowym

Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń Bank BPS informuje, że jest Agentem ubezpieczeniowym i prowadzi działalność w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.

  1. Działa pod firmą: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa.
  2. Wykonuje działalność agencyjną na rzecz niżej wymienionych zakładów ubezpieczeń (Ubezpieczycieli):
    • Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
    • Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
    • InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
    • Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie WARTA S.A.
    • SALTUS Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
    • Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group
  1. Posiada wydane przez Ubezpieczycieli pełnomocnictwa do wykonywania czynności agencyjnych w ich imieniu. Udostępnia je klientowi, przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń i na każde żądanie, w placówkach oraz na stronie www Banku pod adresem:

https://www.bankbps.pl/o-nas/bank-jako-agent-ubezpieczeniowy/pelnomocnictwo-agenta-ubezpieczeniowego.

  1. Wykonuje czynności agencyjne za pośrednictwem osób, posiadających wydane przez Bank imienne upoważnienia, które okazują klientowi przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń.
  2. Jest wpisany do Rejestru Agentów pod numerem 11157709/A. Wpis do Rejestru można sprawdzić na stronie Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl/search/agent/; sposób wyszukania agenta podany jest pod wymienionym adresem.
  3. Działa na podstawie umów agencyjnych zawartych z powyższymi zakładami ubezpieczeń, od których otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji uwzględnionej w składce ubezpieczeniowej oraz może otrzymywać dozwolone przepisami prawa i postanowieniami rekomendacji nadzorczych innego rodzaju korzyści finansowe lub niefinansowe.
  4. Nie posiada akcji ani udziałów wymienionych powyżej zakładów ubezpieczeń uprawniających co najmniej
    do 10% głosów na walnym zgromadzeniu, jak również zakłady ubezpieczeń, z którymi Bank BPS zawarł umowy agencyjne nie posiadają akcji i udziałów Banku BPS, uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu albo zgromadzeniu wspólników.
  5. Klienci mają możliwość: złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów. Szczegółowe zasady dotyczące składania reklamacji w Banku BPS dostępne są na stronie www. Banku pod adresem: https://www.bankbps.pl/reklamacje oraz zostały uregulowane w Ogólnych/Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia.
  6. Bank jako Agent, poza przekazaniem powyższych informacji, jest zobowiązany:
    • przeprowadzić analizę potrzeb i wymagań klienta w celu zaproponowania produktu ubezpieczeniowego zgodnego z jego oczekiwaniami. Przedstawiona propozycja będzie uwzględniać wyłącznie produkt/-y, do dystrybucji których jest uprawniony,
    • przekazać dokument informacyjny o proponowanym produkcie spełniającym wymagania i potrzeby klienta.

Pobierz Informację o agencie ubezpieczeniowym w wersji PDF

 

Cookies
Znajdziesz nas też tutaj
Znajdziesz nas też tutaj

Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.