-
BLIK
Szybkie, bezpieczne i wygodne płatności
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BPS Mobile.
To szybkie, proste i bezpieczne płatności, przelewy i wypłaty gotówki telefonem. BLIKIEM zapłacisz w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BPS Mobile wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję.
Dzięki aplikacji mobilnej BPS Mobile i BLIK możesz już wygodnie wysyłać i natychmiast odbierać przelewy BLIK na telefon 24/7, również w weekendy i święta. Nie musisz znać nr konta, wystarczy nr telefonu odbiorcy - wybierz z listy kontaktów lub wpisz samodzielnie.
Dlaczego warto?
Szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
Możliwość wypłat gotówki w bankomatach bez użycia karty płatniczej
Natychmiastowe przelewy na telefon
Przydatne informacje
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BPS Mobile
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko – zakupy opłacone
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BPS Mobile
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BPS Mobile poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
Uwaga! Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile
- Wybierz ikonę BLIK znajdującą się na dole ekranu telefonu.
- Kliknij ikonę Przelew na telefon.
- Podaj numer telefonu odbiorcy albo wybierz go ze swoich kontaktów w telefonie.
- Wpisz kwotę, tytuł i naciśnij Dalej.
- Jeżeli na ekranie podsumowania przelewu wszystko się zgadza – wciśnij Akceptuj.
- Podaj PIN i pieniądze są już u odbiorcy na koncie!
Tak, jeśli masz więcej niż 13 lat i konto osobiste w Banku BPS. Aby płacić BLIKIEM wystarczy mieć urządzenie (np. smartfon) z zainstalowaną aplikacją mobilną BPS Mobile (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store).
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych w aplikacji mobilnej BPS Mobile:
Ustawienia->Ustawienia BLIK->Limity BLIK
Taką zmianę zgłosisz również za pośrednictwem Infolinii oraz w placówce Banku BPS.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK.
Rodzaj transakcji | dzienny Limit domyślny | dzienny Limit maksymalny |
---|---|---|
Płatności w sklepie | 1 000 zł | 10 000 zł |
Płatności w internecie | 1 000 zł | 10 000 zł |
Wypłaty z bankomatu | 1 000 zł | 10 000 zł |
Przelew na telefon BLIK | 1 000 zł | 10 000 zł |
limit pojedynczego przelewu 1 000 zł |
- Pobierz aplikację mobilną BPS Mobile ze sklepu Google Play lub App Store
- Aktywuj aplikację mobilną BPS Mobile
- Uruchom usługę BLIK w aplikacji BPS Mobile:
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile.
- Na głównym ekranie na dolnym pasku wybierz ikonę
- Pojawi się ekran: „Włącz BLIKA” – naciśnij ten przycisk.
- Na górze ekranu zaznacz checkbox z akceptacją Regulaminu.
- Przy nazwie BLIK jest suwak, przesuń go w prawą stronę
- Wpisz kod SMS, aby potwierdzić włączenie BLIKA, I GOTOWE!
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BPS Mobile oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyższą instrukcją.
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile.
- Kliknij ikonkę w prawym górnym rogu po ekranie po zalogowaniu
- Wybierz Ustawienia -> Ustawienia BLIK
- Przy opcji Odbieraj przelewy BLIKIEM przesuń suwak
- Sprawdź nr telefonu, nr konta i zaznacz checkbox Chcę odbierać przelewy na telefon BLIK
- Akceptuj i potwierdź SMSem i Gotowe numer został zarejestrowany
Pamiętaj, że możesz odbierać przelewy na telefon tylko w jednym banku, jeżeli zarejestrujesz nr telefonu w innym banku otrzymasz powiadomienia, że usługa w BPS została wyłączona.
Opis wszystkich funkcjonalności BLIK znajdziesz w Podręczniku użytkownika aplikacji mobilnej BPS Online, m.in.:
- Aktywacja/Dezaktywacja usługi BLIK,
- Ustawienia BLIK,
- Ustawienie limitów,
- Zgoda na realizację Szybkich Płatności,
- Zgoda na odbieranie przelewów na telefon,
- Przelew na telefon BLIK,
- Realizacja zlecenia 'Przelew na telefon BLIK’,
- Odbieranie 'Przelewu na telefon BLIK’,
- Zarządzanie funkcjonalnością 'Przelewu na telefon BLIK’,
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BPS Mobile
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BPS Mobile
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BPS Mobile i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BPS Mobile. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub dzwoniąc na Infolinię Banku