Skip to main content
  • Rachunek VAT

    Rachunek VAT

    Gdy split payment dotyczy Twojej firmy

    Na gruncie ustawy o VAT Twoja firma może być podmiotem podlegającym mechanizmowi podzielonej płatności (split payment) w niektórych transakcjach. To mechanizm polegający na rozdzieleniu kwoty netto i VAT z faktury i przekazywaniu ich na odrębne konta.

    W Banku BPS automatycznie otwieramy jeden Rachunek VAT dla każdego przedsiębiorcy czy podmiotu, który posiada u nas rachunek rozliczeniowy w PLN, nawet jeśli nie rozlicza on podatku VAT.

    Dlaczego warto?

    Otwierany automatycznie dla prowadzonych rachunków rozliczeniowych

    Bez zawarcia odrębnej umowy lub aneksu do umowy zawartej z Bankiem BPS

    Bez żadnych opłat i prowizji z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunku

    Rachunek w PLN

    Przydatne informacje

    Skąd wynika obowiązek posiadania Rachunku VAT?

    Obowiązek istnieje od dnia 1 lipca 2018 r., gdy zaczęła obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment).

    Link do ustawy

    Jak mogę realizować przelewy w ramach mechanizmu podzielonej płatności?
    • Przy użyciu dedykowanego komunikatu ze wskazaniem:
      • numeru faktury, w związku z którą dokonywana jest płatność
      • numeru NIP kontrahenta
      • kwoty brutto faktury
      • kwoty VAT
    • Realizacja płatności podzielonej z rachunku rozliczeniowego w kwocie brutto z jednoczesnym przeksięgowaniem na rachunek rozliczeniowy wskazanej kwoty VAT z rachunku VAT (do wysokości środków dostępnych na rachunku VAT)
    • Bank odbierający w/w przelew, księguje kwotę brutto na wskazany w przelewie rachunek rozliczeniowy wystawcy faktury, a następnie kwotę VAT przekazuje na dedykowany rachunek VAT, powiązany z danym rachunkiem rozliczeniowym.

    Więcej informacji o rachunku VAT i split payment do pobrania

    Czy muszę mieć rachunek VAT do każdego konta rozliczeniowego?

    Na wniosek firmy posiadającej więcej niż jeden rachunek rozliczeniowy, Bank może otworzyć kolejne Rachunki VAT.

    Jakie są ograniczenia w dysponowaniu środkami na rachunku VAT

    Środki z rachunku VAT mogą być wykorzystane następująco:

    • przelew odpowiadający kwocie VAT do dostawców Klienta
    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami VAT w tym samym banku
    • zapłata VAT do Urzędu Skarbowego
    • wypłata środków z rachunku VAT w innym celu na podstawie postanowienia naczelnika Urzędu Skarbowego
    Cookies

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS?

    „Muszę mieć zawsze po drugiej stronie osobę, a nie instytucję. Od 10 lat współpracujemy z Bankiem BPS szeroko i z sukcesem. Korzystamy z kredytów inwestycyjnych, kredytów w rachunkach bieżących i operacyjnie z codziennej bankowości” – mówi Maciej Szpot, założyciel i prezes Grupy BFC, jeden z klientów naszego banku.

    Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i Grupy BFC, właściciela BoniFaCio Spa & Sport Resort!

    „Z Bankiem BPS pracujemy od 2011 r. Korzystamy z rachunków powierniczych, kredytu inwestycyjnego, wspieramy się kredytem rewolwingowym i codziennym kredytem obrotowym. Cenię współpracę z Bankiem BPS ze względu na cechy pracowników: pracowitość i profesjonalizm.” – mówi Edward Leńczuk, Prezes PHU Orion, firmy deweloperskiej z Lublina, jeden z klientów naszego banku.

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS? Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i lubelskiej firmy Orion!

    „Z Bankiem BPS pracujemy od samego początku. To w oparciu o kredyt z banku rozwinęliśmy sieć stacji benzynowych Pieprzyk. Korzystamy ze wszystkich usług bankowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak bank wspiera nas w codziennym biznesie i nowych inicjatywach” – mówi Antoni Pieprzyk, założyciel Grupy Pieprzyk, jeden z klientów naszego banku.

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS? Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i Grupy Pieprzyk!

    Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 01

    Zastrzeżenia kart dla Klientów

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 51

     

    Reklamacje

    W Banku BPS zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytaj TUTAJ

    Znajdziesz nas też tutaj
    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.