Zrzeszenie BPS wdraża usługę otwarcia konta oraz wnioskowania o kredyt online
Zrzeszenie BPS umożliwia otwieranie konta oraz wnioskowanie o kredyt drogą online. Usługa jest już dostępna w Banku BPS i będzie sukcesywnie udostępniania w Bankach Spółdzielczych Zrzeszenia. Wystarczy smartfon z aparatem fotograficznym, dostęp do Internetu i dokument tożsamości. Weryfikacja przeprowadzana jest z wykorzystaniem selfie, a do podpisania umowy nie potrzeba żadnych specjalnych programów.
– Coraz więcej osób ceni sobie wygodę i możliwość załatwiania różnych spraw finansowych w czasie i w sposób wybrany przez nich samych. To nie tylko wpływ pandemii, chociaż trudno go pominąć. Przede wszystkim chodzi o bankowanie na własnych zasadach – takie oczekiwania mają współcześni klienci, a Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS i Bank BPS chcą im to umożliwić. Proces otwierania konta bankowego czy wnioskowania o kredyt gotówkowy online jest intuicyjny i szybki, a jednocześnie spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. To nowoczesne rozwiązanie stworzyliśmy wspólnie z doświadczonymi partnerami. Zrobiliśmy tym samym krok w stronę uruchomienia zrzeszeniowej platformy sprzedażowej. Dla Banków Spółdzielczych nie ma w tym przypadku żadnych technologicznych ani finansowych barier wejścia. Jednocześnie zapewnia możliwość parametryzowania ofert każdego Banku Spółdzielczego – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS, zrzeszającego Banki Spółdzielcze.
Pierwszym krokiem w procesie wnioskowania online jest wybór placówki bankowej. Obecnie Klient może przejść do eWniosku bezpośrednio ze strony bankbps.pl, a w miarę udostępniania usługi w Bankach Spółdzielczych Zrzeszenia BPS – ze strony swojego lokalnego Banku lub strony zrzeszeniowej mojbank.pl – gdzie będzie wybierał placówkę na mapie placówek Banków oferujących tę usługę.
W kolejnym kroku, przyszły klient podaje swoje dane, a w przypadku kredytu gotówkowego dodatkowo dokonuje symulacji warunków kredytowania (wysokość kredytu, oprocentowanie, prowizja, wysokość i liczba rat, poznaje też RRSO). Następnie, w celu weryfikacji tożsamości proszony jest o wykonanie telefonem komórkowym zdjęcia swojego dowodu osobistego oraz zrobienie selfie, a ściślej mówiąc nagranie krótkiego wideo przy pomocy telefonu komórkowego. Stanowi to bazę do dalszej weryfikacji. Weryfikacja obejmuje również bazę dokumentów zastrzeżonych, aby wyeliminować przypadki, gdy przedstawiony dokument tożsamości został zgłoszony jako skradziony lub zgubiony. System analizuje także, czy w otoczeniu klienta nie ma osób trzecich, które w jakiś sposób zakłócałyby proces.
Konto można otworzyć zarówno na komputerze, jak i na tablecie czy smartfonie. Niezależnie, gdzie rozpoczęte zostało składanie wniosku, wideoweryfikacja realizowana jest z wykorzystaniem smartfona (obecnie to one mają najlepsze i najwygodniejsze aparaty).
Po wypełnieniu przez Internet odpowiednich wniosków i przejściu wideoweryfikacji, klient zdalnie podpisuje umowę z wybranym przez siebie Bankiem. Odbywać się to będzie w dwóch etapach: najpierw klient otrzyma mail z dokumentami, aby mógł się z nimi zapoznać. Następnie – mail z linkiem do platformy służącej składaniu podpisu elektronicznego. Klient potwierdza, że zapoznał się z dokumentami. Samo zaś podpisanie umowy odbywa się za pomocą kodu sms, który przychodzi na numer telefonu wskazany we wniosku. Nie potrzeba więc żadnych dodatkowych programów czy aplikacji weryfikujących podpis elektroniczny.
Rozwiązanie umożliwiające otwieranie konta oraz udzielania kredytu gotówkowego przez Internet powstało przy współpracy Banku BPS z doświadczonymi w tej technologii dostawcami: DomData AG, Digital Gateways, Autenti i Identt.
W Zrzeszeniu BPS działa 312 samodzielnych Banków Spółdzielczych, z których każdy ma własną ofertę produktową, dopasowaną do potrzeb lokalnych klientów. Dzięki wspólnemu rozwiązaniu systemowemu banki będą mogły dotrzeć do nowej grupy klientów, którzy stawiają na zdalne bankowanie.