Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie art. 3855 Kodeksu Cywilnego (KC), od dnia 1 stycznia 2021 r. Bank BPS S.A. wprowadza zmiany do:
- Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych;
- Regulaminu kredytowania klientów instytucjonalnych przez Bank BPS S.A.;
- Regulaminu udzielania kredytu inwestycyjnego Wspólny Remont przez Bank BPS S.A.;
- Regulamin rachunków powierniczych;
- Regulamin kart kredytowych Business w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A.
Najistotniejsze zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych wynikające ze zmiany KC, to określenie zamkniętego katalogu możliwych powodów zamknięcia rachunku. Ponadto w Regulaminie zmienione zostały zapisy dotyczące rachunku VAT polegające na wykreśleniu katalogu możliwych uznań i obciążeń rachunku VAT i dodanie zapisu odwołującego się bezpośrednio do ustawy, doprecyzowano zapisy w zakresie zgłaszania reklamacji oraz zapisy o zarządzie sukcesyjnym. Dokonano również korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu
Najistotniejsze zmiany do Regulaminu kredytowania klientów instytucjonalnych przez Bank BPS S.A. wynikające ze zmiany KC, to dodanie zapisów dotyczących przesłanek zmiany Taryfy opłat i prowizji bankowych dla klientów instytucjonalnych – w przypadku ich wystąpienia, Bank w okresie obowiązywania umowy kredytu może dokonać zmiany w Taryfie polegającej na podwyższeniu lub obniżeniu określonych w Taryfie opłat i prowizji lub wprowadzeniu do Taryfy nowych opłat i prowizji. Ponadto, w Regulaminie zmienione zostały zapisy dotyczące możliwości zgłaszania reklamacji przez Klienta w zakresie usług świadczonych przez Bank BPS S.A. oraz możliwość komunikacji Banku BPS S.A. z Klientem w zakresie zawartej umowy kredytu również drogą elektroniczną. Dodano zapisy dotyczące zarządu sukcesyjnego.
Najistotniejsze zmiany do Regulaminu udzielania kredytu inwestycyjnego Wspólny Remont przez Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. to: dodanie zapisów dotyczących możliwości zgłaszania reklamacji przez Klienta w zakresie usług świadczonych przez Bank BPS S.A., dodanie zapisów nakładających na Bank BPS S.A. obowiązek rozpatrzenia reklamacji i udzielenia Klientowi odpowiedzi bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji oraz dodanie zapisów dających możliwość komunikacji Banku BPS S.A. z Klientem w zakresie zawartej umowy kredytu również drogą elektroniczną.
Najistotniejsze zmiany do Regulaminu rachunków powierniczych wynikające ze zmiany KC, to określenie zamkniętego katalogu możliwych powodów odmowy realizacji.
Najistotniejsze zmiany do Regulaminu kart kredytowych Business to zmiana zapisów dotyczących przesłanek zmiany Taryfy opłat i prowizji bankowych dla klientów instytucjonalnych – w przypadku ich wystąpienia, doprecyzowanie zapisów w zakresie zgłaszania reklamacji przez Klienta oraz dodano możliwość komunikacji Banku BPS S.A. z Klientem w zakresie zawartej umowy o kartę kredytową również drogą elektroniczną.
Jednolite teksty w/w Regulaminów z uwzględnieniem zmian, znajdą Państwo > tutaj <