Skip to main content
  • Aktualności
  • Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów Banków Spółdzielczych Grupy BPS

Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów Banków Spółdzielczych Grupy BPS

26-08-2021

Kolejne 44 Banki Spółdzielcze, zrzeszone w Grupie BPS oraz 1 bank współpracujący, udostępniły swoim klientom mojeID - usługę zdalnego potwierdzania tożsamości oferowaną przez KIR. Tym samym z mojeID mogą już korzystać klienci Banku BPS, 310 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS oraz 7 banków współpracujących.

Od lipca 2020 r., czyli momentu wdrożenia usługi przez pierwszą grupę Banków Spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS, do czerwca 2021 r. z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID. Kwiecień 2021 r. był miesiącem rekordowym: w tym czasie klienci banków spółdzielczych wykorzystali mojeID do weryfikacji tożsamości 121 tys. razy - to blisko dwa razy więcej niż na początku tego roku.

Klienci Grupy BPS korzystają z mojeID głównie w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego oraz logowania do PUE ZUS, ePUAP, Internetowego Konta Pacjenta. Wśród serwisów komercyjnych najbardziej popularne są usługi Totalizatora Sportowego (lotto.pl), PZU i PGNiG.

- W okresie pandemii zainteresowanie usługami cyfrowymi wśród naszych klientów znacznie wzrosło. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, podobnie jak to robią w przypadku zakupów internetowych. Przekonaliśmy się także, jak ważny jest zdalny dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, chociażby po to aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19. Myślę, że każdy kto choć raz skorzystał z tej formy komunikacji z urzędem lub instytucją komercyjną, niechętnie wraca do osobistej obecności w tych miejscach. To oszczędza czas i poprawia komfort obsługi naszych klientów, dlatego cieszymy się, że do mojeID dołączyły kolejne Banki Spółdzielcze z Grupy BPS - mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS.

mojeID umożliwia potwierdzenie tożsamości w oparciu o dane personalne, udostępniane przez bank za zgodą klienta. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to łatwy dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych, jak i możliwość sprawnego załatwienia spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu, uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, założenie działalności gospodarczej lub wprowadzenie zmian we wpisie do CEIDG.

Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl

Cookies
Znajdziesz nas też tutaj
Znajdziesz nas też tutaj

Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.